Музикотерапевтична педагогіка "ПіснеЗнайка" сприяє гармонійному розвитку дітей: поліпшує стан фізичного і психічного здоров'я (попереджує перевтому і стрес); покращує успішність (дає можливість комфортно отримати знання про навколишній світ і легко адаптуватись до шкільних навантажень, а також активізує діяльність мозку, перш за все центрів уваги, мислення, мовлення, довгострокової емоційної пам'яті); орієнтує на здоровий спосіб життя; розвиває духовний світ і творчі здібності; формує цілісне сприйняття світу.
На сьогодні з комплектом "Всесвіт" навчаються діти від 1-го до 6-го класу. Комплект містить базові знання з предметів "Я і Україна", "Природознавство", "Географія".
Спочатку навчання відбувається пасивно. Учні прослуховують навчальні пісні під час малювання, художньої праці, каліграфічних хвилинок на уроках письма, а також протягом музичної паузи на різних уроках, коли вчитель, помічає, що вони втомлені, пасивні, або роздратовані, збуджені. Зазвичай неголосно звучить одна пісня, наприклад "Зорі" або "Сонце". Пісня "Зорі" є більш заспокійливою, а "Сонце" мобілізуючою. Головною метою цього етапу є оздоровлення, адже всі навчальні пісні створені на засадах музикотерапії і сприяють психоемоційній корекції всіх слухачів.
Після того, як діти прослухали пісні 2-3 рази можна розпочати активне навчання. На уроках "Я і Україна" або під час музичної паузи на інших уроках учні розглядають ілюстрації в 1-й енциклопедії і підспівують вже знайомі їм пісні. Ніякого контролю знань в цей час не відбувається. Вчитель може запитати лише про те, що їх зацікавило або запропонувати намалювати те, що сподобалось. Бажано порадити учням поділитися новими цікавими знаннями із друзями або батьками, а також потім розповісти про це в класі. В такій ситуації учень виступає вже не в ролі опитуваного, а сам опитує. Це дуже подобається дітям і допомагає у їхньому самоствердженні. Зазвичай така навчально-оздоровча пауза займає не більше 10 хвилин, а результат дає значний і швидкий.
"ПіснеЗнайка" є безстресовим навчанням, яке передбачає повторюваність інформації. В наступні дні при можливості вчитель знову з дітьми перегляне ілюстрації якоїсь пісні і підспіває її. Він також може розповісти дітям інші цікаві факти із цієї теми, про які дізнається із задоволенням із 2-ї енциклопедії.
Ось так граючись, потягом місяця, учні не тільки із розумінням І захопленням будуть розповідати про навколишній світ, а й стануть більш впевненими і врівноваженими.
В подальшому, коли дитина співає пісню і добре знає її текст, вона одночасно може читати його в 1-й енциклопедії. Це дозволить удосконалити техніку читання. Мозок дитини навчиться бачити не окремі букви і об'єднувати їх в слова, затрачаючи на це час і енергію, а окремі слова об'єднувати в речення. Наш досвід показує що при такій технології навчання на восьми текстах пісень учні вчаться читати більш досконало і швидко.
Друга енциклопедія містить знання в прозовій формі. Вони адаптовані для сприйняття навіть молодшими школярами (систематизовані і спрощені через образи), її можуть використовувати самостійно діти, які вміють добре читати або дорослі, ведучи цікаву бесіду з дітьми. "ПіснеЗнайка" робить стосунки дітей з батьками та вчителями більш теплими і дружніми.
Додаткові поради щодо використання аудіоносіїв навчального комплекту "Чарівний світ чисел"
Обидва аудіоносії (касета чи CD) містять одну й ту саму навчальну інформацію, записану в різних режимах, з використанням різних музичних інструментів.
На першому аудіоносії (з голографічною маркою) навчальні тексти та пісні записано із зниженням рівня звучання та частковим порушенням плану подорожі.
На другому аудіоносії (без голографічної марки) тексти записано з достатнім рівнем аудіозвучання, з чіткою вимовою усіх слів у відповідно до плану занять згідно з навчальним посібником.
Дитина починає навчатися з правильним аудіоносієм (без голографічної марки). Разом з ним вона легко запам’ятовує й засвоює знання з математики початкової школи.
Для поліпшення та, особливо, корекції основних пізнавальних функцій: сприйняття, уваги, пам’яті, мислення, мовлення дитині надалі дають прослухати аудіоносій з вищезазначеними змінами запису. Вона повинна помітити на слух і назвати розбіжності та недоліки в аудіозвучанні подібно тому, як вона це робила під час навчання з відеоматеріалом в посібнику "Чарівний світ чисел".
Подібні вправи є додатковим засобом розвитку логічного мислення у дітей, особливо при наявності у них дисграфії та дислексії.
|