Музикотерапевтична педагогіка. В Обласному інституті післядипломної освіти педагогічних працівників Управління освіти і науки Черкаської облдержадміністрації відбулася науково-практична конференція, присвячена початку Всеукраїнської акції “Гармонійна дитина – гармонійне суспільство”. Було обговорено проблеми сучасної освіти та шляхи їх розв’язання в контексті інноваційного проекту “Музикотерапевтична педагогіка – "ПіснеЗнайка".
У заході взяли участь Олена Фещенко, начальник Головного управління освіти і науки черкаської обласної державної адміністрації; Віктор Неділько, керівник відділу наукових проблем охорони здоров’я дітей і матерів Інституту педіатрії, акушерства і гінекології Академія медичних наук України; Наталія Яновська, президент Міжнародного інноваційного центру гармонійного розвитку людини; Ярослав Береговий, головний редактор журналу “Педагогіка толерантності” та педагоги з інших регіонів України.
Конференція відбулася за підтримки Міністерства освіти і науки України, Академії педагогічних наук, Академії медичних наук та Міжнародного інноваційного центру гармонійного розвитку людини.
Перед батьками і педагогами сьогодні гостро постають питання, успішності та здоров’я дітей, особливо молодшого шкільного віку.
...Мине кілька місяців – і жвава, рожевощока дитина, яку цікавило все і яка так хотіла йти до школи, перетвориться на мляву, бліду істоту з невеселим поглядом. І як бути вчителеві, в якого на уроці більш як 20 першокласників, а обсяг знань та навичок, яких мають набути учні, щодня зростає? Тож учителю сьогодні одночасно треба бути і педагогом, і психологом, і педіатром. А найголовніше – зуміти оцінити можливості та особливості кожного школяра, скоригувати наслідки його розвитку, знайти індивідуальний підхід у навчанні та вихованні.
“Не секрет, що не всі діти приходять до школи фізично й психологічно готовими – говорить Віктор Неділько. – Вони потребують особливих методик навчання. В Україні Міжнародний інноваційний центр гармонійного розвитку людини з провідними вітчизняними педагогами, психологами, медиками започаткував і впровадив в життя технологію гармонійного розвитку дитини, що сприяє її фізичному, психологічному, інтелектуальному та духовному зростанню, формує цілісне, досконале світосприйняття. Це – музикотерапевтична педагогіка "ПіснеЗнайка".
Про цю унікальну технологію розповіла Наталія Яновська. "ПіснеЗнайка" – комфортне, розвивальне і корекційно-оздоровче навчання. Воно є універсальним для дітей різного віку та ступеню розвитку. Активізує центри уваги, пам’яті, мислення, мовлення, водночас гармонізує особистість. І це визначає успішність навчання, орієнтує на здоровий спосіб життя. Такий ефект досягається завдяки оригінальній підготовці навчального матеріалу – систематизації і представленню через образи, перетворенню на вірші та пісні, поєднанню слухового й візуального подання знань. У проекті "ПіснеЗнайка" створено навчальний комплект “Всесвіт”, рекомендований Міністерством освіти і науки України для дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів. Він містить базові знання про навколишній світ з усієї шкільної програми. Сьогодні за цією системою успішно навчаються і дошкільнята, і школярі 1-6 класів різних регіонів України.
Як відомо, музикотерапію широко використовують у світі для лікування не тільки психоневрологічних недугів, а й захворювань внутрішніх органів – нирок, серцево-судинної, ендокринної, дихальної системи, кишково-шлункового тракту. За свідченнями провідних спеціалістів у галузі музикотерапії, гармонійна, приємна музика здатна коригувати процеси кровообігу, обміну речовин та активність мозку.
Про свою роботу з "ПіснеЗнайкою" розповідали вчителі Світлана Олексійчук з Новоград-Волинського, Оксана Кравцова з Рівного та Наталія Українець, методист з Макарівського району Київської області.
Вони говорили, що пісні, записані з урахуванням вимог музикотерапії, спроможні залучити до роботи і кволих, сором’язливих дітей, і збуджених, непосидючих. І не тільки залучили, а й допомогли дітям буз зусиль сприйняти і запам’ятати матеріал. Навчання з "ПіснеЗнайкою" – це гра, дитина прослуховує навчальні пісні, підспівує і розглядає ілюстрації. За бажанням може рухатися в такт музики. Але за цією простою методикою приховано глибокий медико-педагогічний зміст – одночасна робота трьох найважливіших каналів сприйняття: слухового, зорового, рухового. Оптимальною для навчання є активність їх усіх. Як свідчить давня китайська мудрість: “Розкажи мені – і я забуду, покажи мені – і я запам’ятаю, дозволь діяти мені самому – і я зрозумію”.
|
|